Zespół Szkolno – Przedszkolny im. Janusza Korczaka
w Sokołowsku

W listopadzie, uczniowie korzystali w trakcie lekcji, zajęć dodatkowych i uroczystości, ze sprzętu zakupionego w ramach rządowego programu „Laboratoria Przyszłości”:

– uczniowie klasy VI podczas lekcji z wychowawcą uczestniczyli w zabawie andrzejkowej. Uczniowie poznali tradycje związane z wigilią św. Andrzeja oraz losowali wróżby przepowiadające przyszłość. Podczas zabawy wykonali zdjęcia za pomocą aparatu fotograficznego otrzymanego z rządowego programu Laboratoria Przyszłości.

– aparat fotograficzny został wykorzystany przez uczniów do sfotografowania przygotowanego apelu z okazji Dnia Życzliwości oraz Międzynarodowego Dnia Praw Dziecka;

–  30 listopada, na zajęciach dodatkowych z języka polskiego klasa IV wraz z wychowawcą zorganizowała klasowe Andrzejki.  Od wieków święto to słynie z tego, że w tym jedynym dniu w roku sprawdzają się wszystkie wróżby i przepowiednie. Według dawnych wierzeń noc świętego Andrzeja miała moc magiczną, pozwalającą zerknąć w przyszłość. Dzisiaj Andrzejki są wspaniałą okazją do dobrej zabawy, a jednocześnie źródłem szacunku dla tradycji i obrzędów ludowych. Wróżby miały na celu pobudzić dziecięcą wyobraźnię, pozwolić oderwać się od rzeczywistości i przenieść w świat marzeń i fantazji. Niecierpliwi i myślący o przyszłości czwartoklasiści mogli sprawdzić, co ich czeka, korzystając z wróżb zorganizowanych w klasie. Dzięki wróżbom dowiedzieliśmy się, jaki zawód dzieci będą wykonywały w przyszłości, czy będą szczęśliwe, bogate, czy przed nimi dalekie podróże, a może wielka niespodzianka… Wykorzystując sprzęt zakupiony z projektu „Laboratoria Przyszłości”, uczniowie mogli uwiecznić najciekawsze momenty zabawy andrzejkowej.

–  25.11.2022 uczniowie klasy 3 świętowali Dzień Pluszowego Misia. Tego dnia przynieśli do klasy swoje ulubione misie lub inne przytulanki. Najpierw dzieci przedstawiły historię swoich pluszaków, potem czytały fragmenty książki „Kubuś Puchatek” i kolorowały misie. Zdobyły też informacje na temat życia niedźwiedzia brunatnego i polarnego, obejrzały bajkę o pewnym misiu oraz bawiły się śpiewając piosenkę „Stary niedźwiedź mocno śpi”. Na zajęciach wykorzystano aparat fotograficzny.

– Zakładamy ogródek na parapecie – zajęcia z projektu dla uczniów klasy 3. Uczniowie na zajęciach zdobywali wiedzę na temat, czego rośliny potrzebują do życia, a następnie siali i sadzili. Wykonali także etykietki z nazwą posianej lub posądzonej rośliny i datą. Przeprowadzili też eksperymenty z barwnikiem.   Na zajęciach wykorzystano aparat fotograficzny.

– Uczniowie klasy 3 uczyli się programowania w ramach zajęć informatycznych. Wykorzystali w tym celu roboty Pphotony.     

– Dnia 4 listopada uczniowie klasy 1 obchodzili Międzynarodowy Dzień Postaci z Bajek.  Wszyscy przebrali się za bohaterów znanych bajek.  Dzieci rozwiązywały zagadki dotyczące bajkowych postaci. Uczestniczyły w zabawach z krzesełkami i balonami. Wykonywały zaproponowane bajkowe ćwiczenia i tańce. Obchody zostały uwiecznione aparatem fotograficznym, a zdjęcia umieszczone na stronie szkoły.

– Na początku listopada został podsumowany konkurs plastyczno-literacki „Biblioteka moich marzeń”. Wykonane przez uczniów klas I – IV prace zostały ocenione i nagrodzone. Zarówno uczestnicy, jak i ich prace zostały sfotografowane, a zdjęcia umieszczone na stronie szkoły.

– 25 listopada uczniowie klasy 1 radośnie obchodzili Międzynarodowy Dzień Pluszowego Misia. Wszyscy przynieśli swoje ulubione misie. Najpierw obejrzeli prezentację dotyczącą tego święta i przypomnieli sobie pluszowych bohaterów z bajek. Potem opowiedzieli o swoich misiach. Wesoło tańczyli ze swoimi pluszowymi przyjaciółmi. Na koniec wykonali w grupach prace plastyczne – misie wyklejane z kółek i ozdabiane według własnego pomysłu.  Artykuł z tego wydarzenia został umieszczony na stronie szkoły.

– Lekcje edukacji dla bezpieczeństwa to także ćwiczenia praktyczne. Klasa ósma przekonała się o tym. Siedemnastego listopada uczniowie ćwiczyli sposoby ostrzegania o zagrożeniach i alarmowania ludności. Odgrywali również scenki, które mogą w takich sytuacjach zaistnieć. Nasza szkoła dzięki udziałowi w projekcie „Laboratoria przyszłości” otrzymała zestawy nagłośnieniowe, które wykorzystaliśmy na lekcji. 

– W trakcie zajęć z programowania i algorytmiki, uczniowie z klas IV – VI, uczyli się programowania z wykorzystaniem robotów Photon. Dzieci zgłębiały tajniki tworzenia skryptów i stosowania funkcji.

– Na lekcjach informatyki uczniowie projektowali breloczki do kluczy i drukowali z wykorzystaniem drukarki 3D swoje projekty

– 5 – 6 – latki w trakcie zajęć uczyły się programować roboty Photon, by dotarły do wyznaczonego celu. Dzieci wyznaczały trasę, sprawdzały ją i korygowały ewentualne błędy. Nie zabrakło dodatków w postaci śmiesznych odgłosów i wesołych kolorów, jakie przybierały Photony na polecenie dzieci.

– Dzisiaj zapoznawaliśmy się ze sprzętem – drukarka 3D zakupiona w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Uczniowie klasy VIII wykonali projekt breloka do kluczy.

#Laboratoria Przyszłości    #Laboratoria Przyszlosci

Dziennik elektroniczny LIBRUS
Biuletyn Informacji Publicznej
Elektroniczna Skrzynka Podawcza

Godziny dzwonków

1. Lekcja 8.00 – 8.45

2. Lekcja 8.50 – 9.35

3. Lekcja 9.45 – 10.30

4. Lekcja 10.45 – 11.30

5. Lekcja 11.40 – 12.25

6. Lekcja 12.35 – 13.20

7. Lekcja 13.35 – 14.20

8. Lekcja 14.25 – 15.10

Kalendarz
marzec 2024
P W Ś C P S N
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Skip to content